דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזותרפיה - שיטה יעילה למניעת הזדקנות העור 

מאת    [ 10/11/2012 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2294 פעמים ]

העור הוא אחד האיברים החשופים ביותר בגוף האדם. בניגוד לאיברי הגוף האחרים, את השינויים במורפולוגיה שלו או בתפקודו עקב הזדקנות, ניתן לראות או לזהות הרבה יותר מהר מאשר את האיברים האחרים אשר אינם גלויים. עם קידום הרפואה ושיפור ברמת החיים, אנשים חיים היום חיים הרבה יותר ארוכים ובריאים. בעבר בני 50 נחשבו לקשישים, אך כעת אנשים במדינות המפותחות הנמצאים בעשור השישי לחייהם עדיין נחשבים כבני גיל העמידה. לכן, רבים כיום אינם רוצים להיראות “זקנים מבחוץ”, כי בפנים הם עדיין מרגישים צעירים. העור מזדקן בשתי דרכים: הזדקנות פנימית וחיצונית. הזדקנות פנימית נובעת מתכנות גנטית ואינה תלויה בשום גורמים חיצוניים או סביבתיים אחרים. בשל ההזדקנות הפנימית העור עובר שינויים קליניים והיסטולוגיים ונהיה רפוי ומקומט. הזדקנות חיצונית (פוטואג'ינג) נובעת מקרינת השמש ומגורמי סיכון סביבתיים אחרים (זיהום אוויר,עישון), אשר מאיצים את תהליך ההזדקנות הפנימית.

העור שלנו הוא למעשה איבר, ולכן, בדיוק כמו כל איבר אחר, הוא זקוק לטיפול, אחרת הוא עלול לחלות. אבל למרות היותו אחד האיברים השטחיים ביותר בגוף, הטיפול בעור אינו קל. הגשת התרופה מפני העור נחסמת על ידי אפידרמיס – השכבה השטחית ביותר שמונעת ממים וחומרים אחרים לחדור אל תוך העור. חומרים או תרופות אשר מוזרקים לווריד גם לא יכולים להיות מכוונים ספציפית אל העור לבדו מבלי להשפיע על איברים אחרים. מזותרפיה היא שיטת טיפול רפואית להצערת עור הפנים, המשקמת, מחייה ומזינה את העור ומעניקה לו גמישות, רעננות, מיצוק ומראה צעיר.

במהלך הטיפול חומרים יעילים המורכבים מויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, נוגדי חימצון מוזרקים במינונים מאוד נמוכים ישירות לתוך העור עד לעומק של 0,5-1 מ"מ בעזרת מחטים דקים וקצרים. הזריקות שנעשות במהלך טיפול מזותרפי מאפשרות ליצור באזורים ספציפיים בעור מלאי של חומרים אקטיביים, אשר מתמוסס בהדרגה ומבצע את הפעולה הנדרשת. מחקרים רבים הראו כי החומרים שהופקדו בשכבת מזודרמיס (שכבת עור בין האפידרמיס לדרמיס) תימצאנה שם עד כ-7 ימים, לעומת שעה אחת עבור זריקות תת-עוריות. חשיפה ממושכת זו מובילה להשפעה ניכרת יותר. מזותרפיה פועלת באופן הכי יעיל כאשר מופיעים הסימנים הראשונים של הזדקנות העור, ומאיטה את תהליך ההזדקנות. כמו-כן, היא מאפשרת לשחזר את חיוניות העור, להגדיל את תכולת הלחות בשכבות העור העמוקות ומזינה את העור בחומרים מזינים חשובים.

מזותרפיה משלימה באופן יוצא מן הכלל את טיפולי ההצערה האחרים – כמו טיפולי לייזר ופילינג כימי. היא מחדשת את העור ובכך מקטינה את הצורך בטיפולים הללו. המטופלים מבקשים את הטיפולים האחרים בתדירות נמוכה יותר – לא מכיוון שהשפעתם היא ממושכת יותר, אלא משום שמזותרפיה ממריצה את העור, מה שמעניק לו מראה מוצק ובריא יותר. בנוסף לשימוש יומיומי בקרם הגנה והימנעות מעישון, מזותרפיה מהווה טכניקת אנטיאג'ינג נוספת אשר מסייעת בשמירה על עור חזק ובהיר ומגינה עליו מפני השפעות סביבתיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב